Osta verkosta-päivät

Knokkon osallistuu monille virtuaalimessuille ja virtuaalisiin tapahtumiin. Käsillä ovat Ostaverkosta-päivät Facebookissa. Tapahtuma on siitä kiinnostava, ettei se profiloidu tiettyihin kategorioihin vaan kiinnostaa monia. Perinteisesti messuilla kuljetaan paikkakunnalta toisella ja rakennetaan oma messuständi, koetaan messufiilistä ja tavataan ihmisiä kasvotusten. Verkossa se on erilaista ja sitä tutustuu ihan eri ihmisiin kuin fyysisillä messuilla. Messukansioihin ladataan oman firman kuvat ja käydään tykkäämässä ja kommentoimassa viereisten laatikoiden yrittäjiä ja boostataan heitä samalla. Reilua ja hauskaa. Siitä se messutunnelma omalta sohvalta tai työpöydän ääreltä lähtee kurvaamaan yhä ylöspäin.

 

Knokkon pyrkii ottamaan jonkun lisäroolin messujen valmisteluissa tai ainakin varsinaisessa ohjelmassa tai muuten aktiivisesti kommentoimalla ja olemalla esillä omissa kanavissa messuihin tiiviisti viitaten. Uusi ja ekologinen tapa myydä ja tutustua uusiin yrityksiin ja ennen kaikkea se, kun pääsee kertomaan itse omasta yrityksestään samalla benchmarkaten muiden ideoita. Alun perin pienen tovin kestävä live-keskustelu venyi parituntiseksi perinpohjaiseksi presentaatioksi nokkosesta ja ekologisesta tuotannosta. Kun pyysin kommentteja, niin pyydettiin vain kertomaan lisää.

Pukeutuminen
Knokkon Lahjakortti

 

 

 

Tulee olemaan kiinnostavaa seurata, miten virtuaalisuuteen totuttelevat messut tulevat jatkossa näyttäytymään ja millaisia ilmiöitä ja lieveilmiöitä ne tuovat mukanaan. Ehkä ryhdytään laskemaan hiilijalanjälkeä ja tuodaan esille materiaalivirtojen kulkua, sillä tavarat eivät enää kulje paikasta toiseen vaan lähtevät varastosta asiakkaalle. Toisaalta miten pääsee hypistelemään ja tunnustelemaan materiaalia, jos se näkee vain ruudussa? Odotan sille jotain innovatiivista vaihtoehtoa. Kuka keksii parhaan idean?

Toivottavasti pienten yritysten virtuaalimessut saavat jatkossakin toteutua, eikä konseptia rajoiteta. Tämä on hienoa tapa saada mikroyrittäjän äänet kuuluville! Mikään ei korvaa sitä yhteisöllisyyden tunnetta kuin yhdessä tekeminen ja ideoiminen. Kukin yrittäjä on toisaalta omalla tontillaan omassa verkkokaupassaan ja saa toteuttaa omia visioitaan rauhassa. Knokkon ainakin liputtaa tällaisen innovativisen tekemisen puolesta!

 

Facebook
Twitter
LinkedIn
Arkistot